Kreativa by měla být na sociálních sítích až na prvním místě. Je to totiž právě vizuál, který získá vaši pozornost hned v prvních vteřinách. A zaujmout člověka, který rychle listuje mezi stovkami příspěvků, je opravdu souboj s časem. Soustředění uživatelů je v dnešní době totiž zhruba kolem 9 vteřin, proto jsou tak oblíbené 15 vteřinové formáty videí a stories. Lidský mozek dokáže identifikovat známé objekty během pouhých 100 milisekund. Proto je skvělá vizuální prezentace tou nejlepší cestou, jak komunikovat na sociálních sítích v dnešním zrychleném světě. Pojďme si o vizuálech říct něco více a také o tom, kde hledat tolik potřebnou inspiraci pro kreativu.
Fotka zaujme, ale video algoritmy milují
Při měření úspěchu příspěvků na sociálních sítích sledujeme nejčastěji metriky dosahu, zaujetí, počet lajků, sdílení a komentářů. Je však mnohem důležitější sledovat spíše, co o vaší značce lidé říkají, jak jí vnímají apod. Vaším primárním cílem je totiž vybudovat značku, která nějaké reakce a diskuze umí vyvolat. V první řadě je tedy důležité zaujmout kreativou.
Zajímavá fotka či video vám pomůže předat informaci, která by se bez vizuálu ztratila v moři obsahu na sociálních sítích. Poutavý a zajímavý obsah navíc opravdu prodává. Lidé totiž na sociálních sítích nakupují očima. Facebook a Instagram tomuto čím dál více přizpůsobuje rozhraní, funkce a fungování svých algoritmů.
Sociální sítě jsou extrémně rychlé a vy bojujete o každou vteřinu a pozornost diváka v záplavě stovek i tisíců jiných příspěvků. Jak z toho ven? Zaměřte se na to, že vaše příspěvky by měly podporovat váš brand, ale především by měly zaujmout oko čtenářů. Snažte se vcítit do svého diváka, zeptejte se sami sebe, má ten příspěvek potenciál? Získá reakci? Řeší někomu jeho problém? Zajímal by vůbec třeba vás? Ano, tvořit na sociální sítě není snadné, ale když budete mluvit jazykem svých zákazníků a řešit jejich problémy, je to správná cesta.
A nesoustřeďte se pouze na statickou grafiku, video je totiž králem sociálních sítí. Pohyblivý obsah aktuálně funguje nejlépe s většinou algoritmů. Dokáže upoutat pozornost diváka na delší dobu, čímž prodlouží jeho strávený čas na platformě. A z toho mají tvůrci těchto aplikací největší radost. Videa mají potenciál dostat se na přední místa v různých výběrech a zaujmout více lidí. Důležité je, že diváci dnes kladou důraz na autenticitu firem, které sledují. A právě videa dokáží předat autentičtější obraz a navíc budují důvěru mezi značkou a zákazníky, což činí video ideálním nástrojem pro marketing a propagaci.
Tak už jsme vás přesvědčili, že kreativa je to hlavní, co zaujme na sociálních sítích? Kde ale hledat inspiraci?
Čerpání inspirace u konkurence
Buďto si najděte skvělého grafika a nebo jednoduše čerpejte inspiraci u konkurence, a to i u té zahraniční. Vynikajícím nástrojem je pro to Knihovna reklam.
Knihovna reklam
Díky tomuto nástroji si můžete zobrazit reklamy od jiných Facebookových stránek. Dozvíte se, jaké reklamy má aktuálně stránka spuštěné, jaké produkty propaguje, jaké má kreativy, jestli používá videa, jaké formáty reklamy používá, uvidíte veškeré texty a dokonce i již neaktivní reklamy. No není to skvělé?
A jak tento nástroj používat?
- Knihovnu reklam od Facebooku si otevřete
- Zvolte si zemi, pro kterou chcete reklamy hledat
- V kategorii reklam zvolte Všechny reklamy
- Napište název stránky, inzerenta nebo klíčové slovo
- Otevře se vám knihovna reklam vybraného inzerenta
Tak hurá do zkoumání.
Pokud vás zaujaly informace o tom, jak jsou kreativy důležité pro sociální sítě, ale nevíte si rady s tvorbou, tak se nám určitě neváhejte ozvat. Naši grafici pro vás vytvoří poutavé kreativy i videa. A pokud máte zájem i o správu sociálních sítí včetně reklamy, jste na správném místě!