Slovník pojmů

Procházení slovníku podle počátečního písmene

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

Vektorizace

Proces konverze rastrových grafických prvků do vektorové formy, tzn. na křivky.

Vektorová grafika

Grafický formát, který reprezentuje obrazy pomocí matematických vzorců a vektorů, namísto pixelů.

Videospot

Videospot je krátké reklamní video v délce 7-60 vteřin. Reklama je přeskočitelná.

Virální marketing

Je to marketingová technika, která pro šíření komerčního sdělení využívá primárně sociálních sítí.

Vizuální hierarchie

Vizuální uspořádání prvků na stránce k řízení pozornosti uživatele.

Vizuální identita

Vizuální prvky, jako je logo, barvy, typografie a designové prvky, které jsou spojeny s firmou a používají se na webových stránkách, v tištěných materiálech, na produktech apod.

Vlog

Je to vlastně blog, jen má místo textového obsahu videoobsah.

Vodoznak

Identifikační znak nebo text, obvykle umístěný na obrázku nebo dokumentu, který slouží k ochraně autorských práv a identifikaci původu obsahu.

Vyhledávací dotaz

Jedná se o slovo nebo sousloví, které uživatel zadá při vyhledávání ve vyhledávači.

Výzva k akci (call to action)

Výzva k akci nebo anglicky call to action je marketingový přístup, který má za cíl přimět zákazníka k nějaké akci.