Slovník pojmů

Procházení slovníku podle počátečního písmene

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

Segmentace

Marketingový proces rozdělování trhu na různé skupiny nebo segmenty.

SEO

Optimalizace pro internetové vyhledávače – způsob, jak souborem zásahů do webu a s ním souvisejících záležitostí dosáhnout jeho ideálního umístění v internetových vyhledávačích a tím i jeho vyšší sledovanosti.

SERP

Je zkratka pro Search Engine Result Page - Stránka s výsledky vyhledávání.

Sitemap

Mapa stránek, nejčastěji ve formátu xml, slouží k poskytnutí seznamu veřejných stránek webu.

Skica

Skica označuje prvotní náčrt či návrh uměleckého nebo technického nápadu.

Skóre kvality

V PPC systému Google Ads představuje odhad relevance reklam, klíčových slov a vstupní stránky pro uživatele.

Skriptování (scripting)

Vytváření souborů s instrukcemi pro automatizaci úloh nebo interakci s webovými stránkami.

Sledující (followers)

Follower je anglický výraz pro sledující na sociálních sítích.

Slug

Část adresy URL stránky, která jednoznačně identifikuje její obsah.

Sociální důkaz

Psychologický a sociální fenomén, kdy lidé kopírují činy druhých při výběru toho, jak se v dané situaci chovat.

Software

Počítačový program, je soubor instrukcí, dat a kódu, který řídí chování počítače, elektronického zařízení nebo systému.

Spam

Nevyžádaná zpráva zasílaná zpravidla velkému počtu uživatelů na internetu.

Sponzoring

Na rozdíl od reklamy, která by měla přimět uživatele ke změně chování, sponzoring spojuje produkt či značku s hodnotami sponzorovaného subjektu.

SSL

Zkratka pro Secure Sockets Layer - technologie zabezpečení přenosu dat mezi webovým serverem a prohlížečem.

Stories

Krátké filmové úseky zachycující každodenní momenty nebo koláže z fotografií.