Reklamní předměty – klíč k budování dobrých obchodních vztahů

Agentura - 24. srpna 2023
Průměrná délka čtení: 4 minuty

Reklamní předměty jsou běžnou součástí a oblíbeným marketingovým nástrojem firem všech velikostí. Používají je nejčastěji k propagaci své značky, výrobků nebo služeb a pro udržování dobrých obchodních vztahů se svými klienty. Ačkoli se může zdát, že jsou mnohem důležitější oblasti, do kterých by se mělo investovat, všechny ty možné maličkosti s logy hrají v byznysu větší roli, než která je jim na první pohled přisuzována. Okamžik darování předmětů se totiž vryje do paměti jako pozitivní vzpomínka a lidé si budou pamatovat, jak se s vámi v tomto okamžiku cítili.

Ekologické reklamní předměty

Dárkové předměty mohou být prosté propisky, bloky, hrnky, kancelářské potřeby, ale i užitečnější a praktičtější produkty, jako reklamní kosmetika, elektronika, domácí potřeby, kuchyňské potřeby a mnoho dalšího. A co to vlastně reklamní předměty jsou, k čemu slouží a proč bychom na ně neměli zapomínat, se dozvíte dále v článku.

Co jsou reklamní předměty?

Jde většinou o předměty s firemním logem, sloganem, které se používají v marketingu, prodeji či v reklamě. Reklamní předměty se navíc také využívají k hromadnější distribuci klientům, zaměstnancům nebo širší veřejnosti na veletrzích, přednáškách apod. a slouží k posílení povědomí o značce.

Proč používat reklamní předměty?

Každá společnost by měla mít zajištěnou dobrou reklamu. Přece jenom bez reklamy se zákazníci těžko dozvědí o službách společnosti, které jsou třeba hodně atraktivní. A jak tedy v propagaci pomohou reklamní předměty?

Zvýšení povědomí o značce

Dárkové předměty s logem či sloganem velmi efektivně zvyšují povědomí o vaší značce. Pokud zákazník či partner obdrží pěkný a užitečný propagační předmět, je velmi pravděpodobné, že si vaši značku a produkty zapamatuje. Mimo to navíc tyto předměty používají a nosí na veřejnosti, což může pomoci odhalit vaši značku širšímu publiku.

Odlišení značky

Reklamní předměty mohou pomoci vaší značce odlišit se od konkurence. Skrze nabídku unikátních a praktických produktů můžete v myslích zákazníků zanechat skvělý dojem. Taktéž mohou propagační předměty prezentovat osobnost a hodnoty vaší značky.

Zvýšení loajality

Reklamní předměty navíc pomáhají zvyšovat loajalitu zákazníků. Když klient obdrží bezplatný dárek, zvyšuje se pravděpodobnost, že si bude společnosti více vážit a toto gesto ocení. Posiluje se vztah zákazníka ke značce, což může vést k opakovaným nákupům.

Nákladově efektivní

Reklamní předměty mohou být nákladově efektivním způsobem propagace značky. Je možné je vyrábět ve velkém množství a často stojí méně než jiné marketingové kanály, jako jsou televizní reklamy nebo billboardy apod. Velkou výhodou navíc je, že reklamní předměty do 500 Kč/kus je možné dát do nákladů firmy.

Oblíbené firemní dárky

Interní (zaměstnanecké) produkty

Když klientovi dáte propisku nebo blok, tak se asi nadšené odezvy úplně nedočkáte. Tyto předměty spadají do kategorie provozních a pracovních potřeb, které se často berou jako samozřejmé. Rozdávají se spíše z čistě praktických důvodů zaměstnancům apod. Patří sem:

  • vizitky
  • propisky
  • bloky
  • desky na dokumenty
  • tašky
  • pracovní textil
  • diáře, kalendáře
  • apod…

Zákaznické dárky a balíčky

Dárky pro zákazníky už jsou něco víc, než jen pouhý předmět do kanceláře. Jde o výraz úcty vůči obdarovanému nejen darem samotným, ale i aktem předání. Nejčastěji sem patří:

  • diáře
  • elektronika – power banky, sluchátka, hodinky
  • deštníky
  • sady na víno
  • domácí potřeby
  • kosmetika
  • různé balíčky
  • apod…

Všechny reklamní a dárkové předměty najdete na e-shopu www.promodarky.cz. S výběrem i potiskem vám rádi poradíme.

Autor: Denisa Klimešová