Produktová fotografie je mocný nástroj, který dokáže ovlivnit to, zda se váš produkt prodá či nikoliv. Fotografie produktů mohou být klíčové pro úspěch jakéhokoli podniku, bez ohledu na velikost. Velké množství lidí dnes nakupuje přes internet, jelikož je to pohodlné a rychlé. Velkou nevýhodou je však nemožnost si produkt osahat, ochutnat nebo třeba přivonět. Kvalitní fotografie by tedy měla nahradit oči a hmat zákazníka, měla by mu dopřát co nejlepší vizuální zážitek.
Produkt by měl být jedinečný, měl by vyčnívat z řady. Popisky a texty jsou sice velmi důležité, ale to co na internetu opravdu prodává je fotografie. Hlavní je autentičnost a věrohodnost. Na fotografiích by měly být skutečné produkty, ne foto z fotobanky. Amatérské fotografie s největší pravděpodobností odradí zákazníky a prodeje neporostou, i kdyby byl zbytek e-shopu dokonalý.
V tomto článku si podrobněji probereme, proč je důležité mít profesionální produktové fotografie a jak mohou pomoci vašemu podniku růst.
Proč se na produktové fotografie zaměřit?
Upoutání pozornosti a první dojem
Jelikož nakupujeme očima, je první dojem pro většinu zákazníků klíčový. Je velmi důležité, aby na fotografiích byly produkty prezentovány co nejlépe, aby bylo hned vidět jak produkty vypadají, případně, aby bylo možné si představit jak chutnají, voní apod. Pro většinu zákazníků je vzhled produktu při online nákupu klíčovým faktorem při rozhodování zda ho koupí či nikoliv.
Kvalitní obrázky vytvářejí důvěru
V době, kdy stále více lidí nakupuje online, jsou kvalitní fotografie produktů klíčové pro vytvoření důvěry. Zákazníci nechtějí jen nějaké obrázky, chtějí skvělé produktové obrázky, které jim poskytnou na první pohled co nejvíce informací. Pokud by byla fotografie nekvalitní může to v zákazníkovi vyvolat dojem, že je i produkt nekvalitní. Takže investice do profesionálního fotografa se opravdu vyplatí.
Profesionální fotografie vám ušetří čas a peníze
Pokud se rozhodnete pro profesionální fotografie produktů, můžete ušetřit čas a peníze. Profesionální fotografie totiž většinou zahrnují kompletní servis od focení produktů až po postprodukci, optimalizaci obrázků pro použití na vašich webových stránkách, v reklamách a v sociálních médiích. Kromě toho nebudete muset trávit čas učením se jak fotografovat nebo utrácet peníze za nákup drahého vybavení.
Autenticita a reprezentace
Fotografie by měly být autentické a uvěřitelné. Zákazníci totiž věří věcem, se kterými se ztotožní, ke kterým mají vztah, které jim přijdou nejvíce autentické. Výhodou u vlastních produktových fotografií je, že můžete ovlivnit jejich vizuál a atmosféru, díky čemuž můžete zákazníkům nabídnout to nejlepší co máte.
Lepší produktové fotografie zvyšují konverze
Poslední a možná nejdůležitější bod se týká zvyšování konverzí. Lepší a kvalitnější fotografie produktů mohou vést ke zvýšení prodejů. Zákazníci jsou více nakloněni nákupu produktů, které jsou prezentovány pomocí kvalitních a detailních fotografií.
Produktová fotografie a inzerce
Kvalitní fotografie můžete navíc použít i v inzerci. Někdy je dobrá produktová fotografie dokonce prostě nutná. Příkladem mohou být PPC inzeráty v nákupech, kde kvalitní vizuální reprezentace produktu dělá velkou, ne-li nejdůležitější, část práce.
Typy produktových fotografií
Technické fotografie – fotografie produktu často na bílém, čistém, nerušivém pozadí z různých úhlů. Za úkol má předat technické informace o produktu. Tyto fotky příliš nevzbuzují emoce.
Lifestylové fotografie – fotografie produktů ve vhodném, charakteristickém a vizuálně zajímavém prostředí.
Z výše uvedených důvodů je tedy jasné, že jsou produktové fotografie v dnešní době nezbytné pro úspěšné podnikání. Kvalitní fotografie produktů dokáží přilákat pozornost potenciálních zákazníků, vyvolat v nich důvěru a mohou vést ke zvýšení prodejů a dokáží proměnit obyčejného návštěvníka v zákazníka. Věnujte tedy dostatečnou pozornost kvalitě vašich produktových fotografií.
S produktovými fotografiemi vám rádi pomůžeme i v našem vlastním foto a video studiu. Vytvoříme fotografie, které upoutají potenciální zákazníky na první pohled.