Uvažujete o tom, že byste jako firma začali vystupovat na sociálních sítích? Nebo už máte Facebook, Instagram či jinou síť a chtěli byste své portfolio ještě rozšířit? Pokud je vaše cílová skupina do 30 let a máte pro ni zajímavý produkt, pak je určitě na místě začít uvažovat o sociální síti TikTok.
TikTok se stal okamžitým hitem a neustále se rozrůstá. Jedná se o velmi silnou platformu, která obsahuje nespočet osobních informací, jenž se dají dobře využít pro cílenou reklamu. Působí na ní jak obyčejní smrtelníci, tak mikroinfluenceři, drobní podnikatelé i větší firmy, které chtějí oslovit svou potenciální cílovou skupinu. Inzerce se sice na této platformě stále vyvíjí, ale už nyní je zde možné určitou skupinu zákazníků oslovit. Tak se pojďme blíže podívat na to, co je TikTok a jak na inzerci.
Co je to TikTok?
TikTok vznikl už v roce 2016, takže úplně novou sociální sítí není, ale do povědomí v ČR se dostal docela nedávno. Jedná se o síť, kterou primárně využívají lidé do 30 let a pár procent také nad 30 let. Věk uživatelů na TikTok se v každé zemi liší. TikTok je síť pro vytváření a sdílení krátkých videí. Umožňuje uživatelům vytvářet videoklipy o délce 3 – 60 vteřin na různá témata, např. tancování, karaoke, vtipné skeče apod.
- TikTok je ke stažení ve 155 zemích světa
- je přeložen do 75 jazyků a existuje i česká jazyková verze
- má přes 2 miliardy stažení
Obsah na TikTok
Hlavním obsahem TikTok jsou krátká videa. Tvůrci se v nich nechávají doprovázet hudbou známých interpretů nebo hudbou z filmů, do níž otevírají ústa, snaží se zachytit rytmus, gestikulují nebo tancují. Nejčastěji používanými formáty videí jsou ta krátká několikasekundová, ale na TikTok je možné vložit video o délce až 1 minutu. Do videí je možní implementovat různé efekty, filtry a už zmíněnou hudbu.
Témata videí:
- Taneční kreace
- Pranky
- Videa s domácími mazlíčky
- Video kompilace
- Akrobatické dovednosti
- Výzvy (challenge)
- Karaoke a Duety
- Parodie
Inzerce na TikTok
Raketového růstu sociální sítě TikTok si samozřejmě začaly všímat také firmy a uvažují o tom, jak ji nejlépe využít pro propagaci svých produktů a služeb.
TikTok má, podobně jako Facebook, svůj Ads manager (reklamní systém), kde je možné nastavit různé parametry reklamy, jako cílení podle věku, pohlaví, zájmů apod. Reklama na této sociální sítí je sice v plenkách a potenciální úspěch inzerce se dá pouze odhadovat, ale pokud je vaše cílová skupina mezi mladší populací, pak je načase TikTok vyzkoušet.
Pokud TikTok ještě vůbec neznáte a do reklamy nechcete jí hned, tak začněte alespoň tím, že si ho vyzkoušíte. Založte si profil a 2-3 týdny pozorujte, co se tam děje, jaké jsou trendy, co funguje a co ne. Podle toho si můžete lépe utvořit obrázek o tom, zda je pro vás tato síť opravdu vhodná.
Pokud potřebujete pomoci se správou sociálních sítí a reklamního prostoru, neváhejte se na nás obrátit.