Nepodceňujte online marketing aneb nejčastější chyby v „onlinu“

Agentura - 25. listopadu 2022
Průměrná délka čtení: 4 minuty

Většina firem dnes už ví, co je to online marketing a umí ho docela efektivně využívat. Často se ale stává, že společnosti nejsou s výsledky spokojeny. To může být způsobeno tím, že je online marketing často podceňován nebo se firmy drží jen starých pravidel a nehledí na trendy.

Problémem ale také bývají představy objednatele online marketingu, které jsou často velmi zkreslené a mnohdy i nereálné. Od toho jsou tady pak specialisté, kteří by měli firmám vysvětlit jak to v tomto odvětví chodí a funguje.

Kostičky s ikonami online marketingu

Důležité je držet se osvědčených pravidel a rad, ale zároveň sledovat nové trendy. Pokud tedy chcete zapůsobit na poli online marketingu, měli byste se vyvarovat základních chyb. V tomto článku vám přiblížíme několik pravidel, na které byste neměli zapomínat, pokud chcete zvýšit svůj obchodní potenciál.

Malý rozpočet

Na internetu je stále více zákazníků i inzerentů a majitelé firem proto mají pocit, že s internetem umí pracovat kde kdo a investice do tohoto média podceňují. Navíc mají omezené množství financí a zkreslenou představu o tom, že dodavatel online marketingu bude pracovat pouze pro ně, a to za minimum peněz s maximálním výsledkem. Ale právě proto, že je populace na internetu velmi početná, to není úplně reálné.

Nejprve je potřeba si zjistit jaké jsou ceny na trhu, porovnat si je, vybírat podle referencí a důvěryhodnosti daného dodavatele. Nikdo ale neumí zázraky a nemá věšteckou kouli, proto nechtějme po specialistech nereálné věci. V případě, že dostatek financí nemáte, začínejte po malých krocích, vyzkoušejte začínajícího influencera apod.

Netrpělivost

Dalším velkým problémem v online marketingu je netrpělivost. Často se stává, že si klient objedná dlouhodobou činnost (např. SEO optimalizaci) a pokud nevidí výsledky hned za týden, tak je nespokojen. Takto to ale bohužel v online marketingu nefunguje. Všechno chce svůj čas. V krátkém období totiž není dostatek dat pro kvalifikované rozhodnutí. U některých online aktivit je nutné na výsledky čekat i několik měsíců. Dejte specialistům čas, aby kampaně vyladili.

Ignorace mobilních zařízení

V posledních letech více než polovina zákazníků nakupuje z mobilních telefonů. Při optimalizaci webu proto nezapomínejte na to, aby dobře fungoval i na mobilních zařízeních. Web či e-shop by se měl na telefonu načítat stejně rychle jako na počítači a měl by mít optimalizovaný design pro malá zařízení.

Volba špatných nástrojů

Chyby se stávají také ve volbě špatných nástrojů. Pokud dobře neznáte svou cílovou skupinu zákazníků může se stát, že si pro online reklamu zvolíte špatný a neefektivní nástroj. V posledních letech je velkým trendem propagace na sociálních sítích. Pozor ale na to, že nejsou vhodné pro všechny typy produktů, služeb a pro všechny cílové skupiny. Nebojte se udělat si analýzu cílové skupiny a vhodných reklamních kanálů. Oslovení správných zákazníků a budování značky je otázkou promyšlené strategie, která by měla kombinovat různé komunikační kanály. Diverzifikace je opravdu důležitá.

Nejasná strategie

Investování peněz do marketingových aktivit jen tak bez strategie může fungovat, ale většinou je to štěstí. Zkuste si vypracovat alespoň základní marketingovou strategii.

Zkuste si odpovědět na pár základních otázek:

  • Kdo je moje cílová skupina? Kdo je můj zákazník?
  • Kde ho na internetu najdu a jakým způsobem ho můžu oslovit?
  • Proč tohoto zákazníka zajímá můj produkt? Čím je pro něj výjimečný? Co mu přinese?

Uvidíte, že vám těchto pár jednoduchých otázek pomůže.

Hlavně je však třeba sledovat, která marketingová metoda funguje a která ne.

Špatné nebo žádné měření

Na správně nastavené měření by měl být kladen velký důraz. Protože nedokážeme zlepšit něco, co nejsme schopni změřit. Webovou analytiku je potřeba správně nastavit, jinak může společnost přijít o spoustu dat, která by jim mohla pomoci se lépe rozhodovat o investicích do online marketingu. Nemusíte měřit všechno, ale to důležité byste měřit měli.

Co např. měřit:

A mnoho dalšího..

Toto je jen výčet základních chyb, které se v online marketingu objevují. Zkuste se jim vyvarovat a obraťte se na specialisty. Pokud potřebujete pomoci s online marketingem, neváhejte se nám ozvat.

Autor: Denisa Klimešová