Instagram se neustále rozrůstá a s novinkami se u něj roztrhnul pytel. Nové funkce a vychytávky nejen pro marketéry na nás chrlí jednu za druhou. Hlavním důvodem je pravděpodobně konkurenční boj s platformou TikTok a dalšími. Je potřeba udržet si uživatele, a proto do toho jde Instagram velmi tvrdě. Tak se pojďme podívat na nejnovější vychytávky, novinky a vylepšení.
Odkazy v Instagram stories
Ještě do nedávna mohly odkazy do svých Instagram stories přidávat pouze profily s více než 10 000 sledujícími nebo ověřené profily. Dnes je vše jinak. Na opakující se žádosti menších profilů a běžných uživatelů se Instagram konečně rozhodnul zpřístupnit přidávání odkazů globálně pro všechny bez rozdílu.
Nyní je tedy možné přivést uživatele z příběhů na weby třetích stran. Všechny profily získaly přístup k samolepce s odkazem. Jakmile na ni uživatelé v příběhu kliknout, dostanou se na web, který jste do samolepky vepsali. Tuto samolepku můžete najít mezi ostatními funkcionalitami Instagramu jako jsou hashtagy, místa, zmínky apod.
Díky odkazům má nyní Instagram mnohem větší potenciál zvýšit návštěvnost webových stránek než doposud.
Vlastní text a barva odkazů
Instagram přidávání odkazů ještě vylepšil. Nyní můžete do samolepky přidávat vlastní text odkazu a měnit jeho barvu.
Můžete tak na odkaz lépe upozornit, upoutat pozornost svých sledujících pomocí výrazné barvy nebo čtivého textu.
Barvu změníte jednoduše tak, že na samolepku při jejím umisťování klepnete stejně jako na změnu barvy u hashtagů, lokality, označení apod.
Zveřejňování příspěvků na počítači
I přes to, že je platforma Instagram určena převážně pro mobilní zařízení, společnost si uvědomuje, že ne málo uživatelů chodí na Instagram i z počítače. Proto se rozhodli zpřístupnit pro všechny uživatele přidávání klasických příspěvků i v desktopové verzi Instagramu.
Doposud bylo přidávání příspěvků z počítače poměrně složité. Muselo se provádět pomocí přidružených platforem, jako např. Creator Studio apod. Nyní však mají uživatelé možnosti přidat příspěvek na počítači pomocí stejného tlačítka + jako v mobilním telefonu.
Desktopová verze přidávání příspěvků se nijak neliší od té mobilní. Je možné přidávat jednu i několik fotografií, upravovat je či na ně aplikovat filtry. Výhodou přidávání příspěvků z počítače může být jednodušší nahrávání větších fotografií focených na digitální fotoaparáty, zrcadlovky apod. Uživatelé už nemusí fotografie složitě dostávat do telefonů, ale mohou je nahrát do počítače a ihned jednoduše zveřejnit. Tuto změnu tak jistě velký počet uživatelů opravdu ocení.
TIP
Jak používat #hashtagy na Instagramu
Na závěr článku pro vás máme jeden tip na to, jak správně pracovat s #hashtagy na Instagramu.
Někdo by řekl, že čím více, tím lépe a někdo naopak. Pravdou je, že neexistuje jednoznačná odpověď.
Sám Instagram říká, že optimální počet hashtagů pro příspěvky je 3-5. Z jiné studie, kterou provedla společnost Later naopak vyplývá, že čím více, tím je lepší dosah a engagement příspěvků.
Ze studie vyplynulo, že větší průměrnou míru dosahu mají příspěvky s 20-30 hashtagy. A nejlepších výsledků u engagementu (počty likes a komentářů) dosahují příspěvky s 30 hashtagy.
Jak jsme již ale psali výše, neexistuje jednoznačná odpověď. Je tedy potřeba zkoušet a experimentovat. Protože u každého může být správný počet jiný. Např. pokud máte velmi úzký segment publika, může být lepší přidávat hashtagů méně. Pokud však cílíte na velké publikum, může být lepší přidat co nejvíce hashtagů, aby byl příspěvek vidět opravdu všude.
Pokud potřebujete pomoci se správou Instagramu a jeho reklamního prostoru, neváhejte se na nás obrátit.