Freelancer vs. agentura

Agentura - 9. října 2020
Průměrná délka čtení: 4 minuty

Potřebujete se obrátit na odborníka v oblasti marketingu a nevíte si rady, koho se svými potřebami oslovit? Obecně máte dvě možnosti volby. Najmout si jednotlivce – freelancery – nebo spolupracovat s agenturou. V tomto článku se Vám pokusím přiblížit výhody či nevýhody možné spolupráce, které se zakládají na reálných poznatcích od našich klientů z praxe.

Freelancer vs. agentura - lidé skládají velké puzzle

Určitě to znáte. Potřebujete řešit grafiku, chcete být vidět na internetu, chcete prodávat či nabízet své služby, ale nevíte, jak efektivně oslovit svého potenciálního zákazníka. Máte vizi, ale sami si nevíte rady, jak svého cíle dosáhnout. Ve většině případů si klienti v této fázi zmapují své okolí, který z přátel či známých asi umí nějakou tu grafiku, kdo z nich umí vytvořit nějakou webovou prezentaci, něco ví o online marketingu, který z nich fotí, apod. Tento myšlenkový pochod je přirozený. Nicméně ve většině případů dřív nebo později klient narazí na to, že potřebuje své potřeby řešit co nejrychleji a tento okruh známých má své aktivity spíše jako hobby ve svém volném čase a jsou pracovně zaneprázdněni jinými povinnostmi, které ani s oborem marketingu nesouvisí.

V tuto chvíli nastává ten správný čas obrátit se na opravdového marketingového specialistu. Oslovit freelancera, profesionála ve svém oboru, který pracuje v nedaleké vesnici nebo se obrátit na marketingovou agenturu, která sídlí v nejbližším okresním či krajském městě?

Freelancer

  • V dnešní době najdete freelancery na všechno. Můžete si najmout freelancera na grafické práce, na tvorbu webových stránek, na řešení online kampaní. V podstatě na jakoukoli činnost v oblasti marketingu.
  • Úskalím může být samotné nalezení toho správného freelancera. Výběr specialisty Vám vezme nějaký čas a pár vrásek na čele, jestli jste našli freelancera se zodpovědným přístupem ke své práci. Často od svých klientů slýchávám, že se přerušila komunikace ze strany dodavatele, práce nebyly dokončeny v termínu, apod.
  • Pokud se Vám podaří takového partnera nalézt, máte jistotu, že se Vašemu zadání věnuje člověk, který svému oboru rozumí a má veškerou odpovědnost.
  • Problémem může být náhlý výpadek takového jednotlivce. A to z důvodu nemoci, dovolené, apod. V této situaci totiž za sebe většinou nemají náhradu nebo kolegu, který by s Vámi rozjeté věci dotáhnul.
  • Ve většině případů má schopný specialista více poptávek a tím i více realizací. Může se stát, že na Vaše práce nebude mít čas a kapacity, nebo že se práce protáhnou.
  • S ohledem na cenu bývají freelanceři levnější v porovnání s agenturou, a to zejména kvůli nižším nákladům na provoz. Osobně ale znám freelancery, kteří jsou na takové úrovni a mají tolik poptávek, že se cena s agenturou de facto srovnává.

Agentura

  • Agentura Vám zajistí full service služeb.
  • Ušetří Vám čas pří výběru kvalitních jednotlivců. Disponuje totiž pracovníky, kteří jsou odborníci ve svém oboru a selekci specialistů v podstatě udělala za Vás.
  • Tito specialisté dokážou mezi sebou spolupracovat a dle interně nastavených procesů dají Vašim požadavkům komplexnost a kontinuitu prací.
  • Ve srovnání s freelancery komunikujete zpravidla s jedním člověkem (project managerem), který pak předává a zadává práce kompetentním osobám v agentuře.
  • Agentura má větší kapacity pro realizaci prací. Ve srovnání s freelancery dokáže rychleji pokrýt Vaše požadavky.
  • Cena kvůli nákladům na chod agentury bývá oproti freelancerům o něco vyšší. Nicméně v ceně se Vám dostává rychlost a komplexnost služeb.

Obě varianty mají své výhody a nevýhody. Záleží, jakou cestou se chcete vydat. Ve své praxi se setkávám s klienty, kteří měli práce rozděleny mezi freelancery, ale kvůli časové úspoře a komplexnosti služeb (jeden dodavatel Vám vše zajistí) oslovili agenturu. V obou případech se ze začátku zajímejte o reference, jaké má dodavatel zkušenosti v oboru. Potkejte se osobně, jestli si „sednete“ i po lidské stránce.

Věříme, že naše agentura ImperialMedia je pro Vás vhodným partnerem. Ozvěte se nám na info@imperialmedia.cz nebo volejte na 571 117 400 a potkejme se u šálku dobré kávy 😊.

Autor: David Bruckner