Zadání tiskových dat reklamní agenturou do výroby je finále procesu realizace reklamní tiskoviny. V průběhu realizace se grafik od grafického návrhu postupně dostává k přípravě a exportu dat do tisku. V tomto momentě si musí ujasnit, jak bude zakázka realizovaná. Tiskovina se standardně připravuje na dva druhy tiskových technologií. Nejčastěji je to ofsetový tisk, což je nejrozšířenější a nejpoužívanější tisková technika. Tato technologie je využívána pro tisk běžných tiskovin, jako jsou časopisy, noviny a knihy. Druhou nejpoužívanější technologií je digitální tisk, který umožňuje i v malonákladu používat 6-ti barevný tisk CMYK + light C + light M, nebo možnost dalších povrchových úprav jako potisk reliéfních a nepravidelných povrchů, také na širokou škálu pevných i měkkých materiálů, solventní tisk na samolepící fólie vč. laminace atd.
Tiskař v tomto případě nastaví tiskový stroj podle zadaných parametrů a i v případě dodání certifikovaného digitálního nátisku, nemusí dojít ke shodě nového tisku s původní referencí. Problém může vzniknout i tehdy, pokud je tisková zakázka realizovaná ve více provozovnách. Zmínit je třeba i nesoulad barev při tisku na různých technologiích, jako například ofset, digitální maloformátový nebo velkoformátový tisk.
Důvodů k rozdílné barevnosti na výstupu opakovaného tisku i při stejných (původních) datech je mnoho.
U ofsetového tisku to může být nárůst tiskového bodu, nebo u digitálního počet barev, ze kterých stroj tiskne. Řešení může být několik.
V praxi je nejosvědčenějším tzv. „tisk na oko“. V naší agentuře to praktikujeme tak, že grafik, který připravoval zakázku nové tiskoviny je přítomen u tisku ofsetového stroje. Má tak ke srovnání barevnost původní tiskoviny, certifikovaného digitálního nátisku a nového výstupu z ofsetového stroje. Porovnáním těchto výstupů s tiskařem přímo u stroje doladí barevnost podle svých zkušeností a citu ke spokojenosti klienta.
Pokud máte další dotazy k této problematice nebo byste nám rádi svěřili grafické práce, neváhejte nás kontaktovat na info@imperialmedia.cz nebo volejte na 571 117 400.